Central Park

 

3 Maj -Vi spenderade en förmiddag i Central Park. Köpte med oss varsin bagel med cream chesse, vitamindryck och en fruktsallad. Satte oss på en bänk och kollade på alla söta hundar som gick förbi och alla som "gick för kvinnorna". Filip skulle sedan ta en bild på mig och då frågade mannen som satt på bänken bredvid (med en kvinna) om vi ville att han skulle ta en bild på oss två tillsammans. Hur tevlig som helst! Och jag som hade varit orolig ifall man skulle våga fråga någon om att ta en bild, att folk skulle tycka vi var jobbiga eller att dem skulle ta mobilen/kameran och springa iväg! Han hade en jättegammal telefon själv så han fick kämpa lite med att ta en bild. Men det gick alldeles utmärkt. Bilden han tog ser ni ju här ovanför!
 
Efter att vi hade ätit upp så gick vi runt lite i parken, hann ju inte se så mycket då den är så otroligt stor, men fick se lite i alla fall. Bland annat så gick vi över den där bron (som jag inte minns vad den heter) där dem brukar kyssas på film. Gick ner till vattnet en liten bit från bron där vi också ville ta lite bilder,  då var det en kvinna som frågade om hon skulle ta kort på oss! Vi behövde alltså aldrig fråga. De två bilderna nedan är tagna där. Och jag måste be om ursäkt för den dåliga kvalitén, men jag la till min adress i en app på min telefon, tänkte inte på att bilderna blev så mycket mindre då. Borde ha gjort det i ett bättre program..

När vi hade gått runt i Central Park ett tag så blev det lite shopping och sådär.


Detta var vad jag menade med "gå för kvinnorna":

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0