Elafonisi

Hängt på Elafonisi Beach hela dagen! Så himla fint där, älskar vattnet. Dock väldigt mycket folk... såklart. Nu ligger vi utslagna i sängen och lär göra det resten av kvällen. Tar på krafterna att vara ute i solen och dessutom vaknade jag 06:30 idag, alla andra dagar har jag väl kommit upp tidigast nio!
Idag har vi sett allt från vilda getter och olivträd till branta stup. Vägen var otroligt häftig men samtidigt så skrämmande, man åkte på en smal väg i bergen. Med flera 100 meter stup nedanför. I vanliga fall hade jag suttit alldeles livrädd, men nu satt jag faktiskt och kollade ner i nyfikenhet, det var så fint och stort! Har väl lyckats tämja rädslan lite grann, med linbana i Thailands djungel t.ex. ;) nej men, tankarna gick "finns det någon chans att man kan överleva ett sånt fall?" Osv. Men fint var det. Skulle inte vilja åka där varje dag om man säger så. 
Stranden, som också kallas den rosa stranden var faktiskt lite rosa. Men det var ju inte mycket, lite längst kanterna bara. Vattnet var i alla fall alldeles turkost, love it. Hittade lite krabbor och småfisk också, som vi matade med pringles (chips) och det var väldigt poppis kan jag säga! Haha, som ni märker blev vi ganska uttråkade tillsist! Värt att åka dit om man inte varit där. Nu ska jag äta lite godis, puss på er!

Kommentarer
Postat av: Madde

WOW va häftigt! Har du fler bilder därifrån? Alltid velat åka dit!
Mvh Madde

Svar: Blev tyvärr inte så mycket mer bilder därifrån då det var så otroligt mycket folk där. Gick alltså inte att få en bild utan en massa människor på. Lite synd faktiskt.
Mvh Emma
Emma Sundberg

2014-08-05 @ 21:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0