Galopp

Jag har haft en riktigt bra vecka än så länge måste jag få säga. Jag jobbade i måndags och efter det har jag bara umgåtts med vänner, tränat och haft det riktigt bra!
 
Igår var det dessutom allra första gången för mig att galoppera! Har gått på ridskola när jag var liten men det varade inte länge alls. Slutade i princip för att jag inte ville rida utan en ledare (min syster) som höll i hästen medan man gick runt där i ridhuset. Efter det har jag väl ridit absolut högst en gång per år. 
 
Tillbaka till igår. Vi (jag och Nicole) bestämde helt spontant att jag skulle få prova på att galoppera. Livrädd var jag. Hahah! Det gick väl sådär första gången, tyckte det gick snabbt och satt inte helt rätt heller. Nicole ville att jag skulle testa igen, så hon förklarar precis hur jag ska sitta/stå och så skulle vi testa en liten sträcka till. Vi börjar och jag sitter/står riktigt bra känner jag, han (hästen) sprang dock otroligt jävla jätte snabbt, kändes som jag flög fram! Nicole stannar då vi sagt att vi skulle stanna men min häst springer bara snabbare och jag kan inte riktigt sätta mig bakåt i sadeln för att få stopp på honom. Så jag får ju lite småpanik och undrar hur fan detta ska gå.. Var jätte trött i benen och fötterna höll på att åka ur stigbyglarna och jag tror verkligen att jag kommer flyga av vilken sekund dom helst. Det kommer en liten sväng och jag lyckas sätta mig bakåt och får stopp på honom. Efter det var han RIKTIGT nöjd! Fyfan vad vi skrattade åt det alltså.
 
Jag kände verkligen att jag levde där.  Otroligt kul!!
 
Kvällen/natten fortsatte bra med massa hundmys, filmer, sällskaps spel och massa gott! Satt väl uppe och spela till halv fyra inatt, massa skrattanfall fick vi också. Blir inte förvånad om jag får träningsvärk i magen av det! Haha
 
Nu ska jag väl ta mig upp snart, måste in till stan och gå ut med min lilla vovve.  Blev väckt av att en valp i princip satte sig på mitt huvud! Mysigt
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0