Fejk..?


Detta inlägg skriver jag för att varna alla mina läsare som använder sig av dl mått någongång! Detta dl mått är nämligen inte en dl! P.g.a. mitt blodtryck så måste jag bl.a. dricka två liter vatten/vätska om dagen och jag tycker att det lättaste sättet är att fylla en halvlitersflaska med vatten och dricka fyra stycken om dagen. För några dagar sedan så fick jag lust att testa om det verkligen rymmer en halvliter och hur mycket man ska fylla den för att vara exakt liksom. Då tog jag hjälp av detta dl mått och fem sådana fyllde knappast hela flaskan. Det fattades liksom över en dl. Helt sjukt ju, alla gånger jag bakat eller kokat makaroner eller nått så har det ju blivit alldeles för lite! Så ja, lita INTE på dessa dl mått!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0